2009年1月6日星期二

مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىيلار ئوتتۇرىسىدىكى كۈرەشنىڭ ماھىيىتى




م
ۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىيلار ئوتتۇرىسىدىكى

كۈرەشنىڭ ماھىيىتى



تۆۋەندىكى ماقالە قاتار يىرىم ئارال تىلىۋىزىيە ئىستانسىسىنىڭ ئۇستاز، دوكتۇر يۇسۇپ قەرەداۋى بىلەن
«شەرىئەت ۋە ھايات» ماۋزۇسىدا ئىلىپ بىرىۋاتقان ھەپتىلىك سۆھبەر پىروگىراممىسى بولۇپ،
سۆھبەت تىمىسى: «مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىلار ئارىسىدىكى كۆرەش»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


كىرىش سۆز:
بىز بۇگۇن مۇسۇلمانلار ۋە يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەش ۋە ئۇنىڭ ئالاھىدىلىكى،ئۇ بىر ئەقىدە
كۆرىشىمۇ؟ياكى زىمىن تالىشىش كۆرىشىمۇ؟ھازىرقى تارىخى رىئاللىقتا مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىلار بىرگە
ياشىيالىشى مومكىنمۇ؟دىگەن تىمىلاردا سۆھبەت ئىلىپ بارىمىز ۋە يۇقارقى بىر قاتار سۇئاللىرىمىزنى
ئۇستاز،دوكتۇر يۇسۇپ قەرەداۋىغا تاشلايمىز،


دىكتور:
ھازىر مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدا كۆرەش بولىۋاتىدۇ،ئەگەر بىز ئارقىمىزغا بۇرۇلۇپ 1400يىل
بۇرۇنقى تارىخقا قايتساق يەھۇدىلارنىڭ قۇرئان كەرىمدىكى ئوبرازى ۋە خۇسۇسىيەتلىرى قانداق بولغان؟بۇ
خۇسۇسىيتلەر ھەربىر يەھۇدىغا تەدبىقلىنامدۇ ياكى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام دەۋردە ياشىغان يەھۇدىلارغىلا
خاسمۇ؟

قەرەداۋى:
ناھايتى شەپقەتلىك ۋە مىھرىبان ئاللانىڭ ئىسمى بىلەن باشلايمەن،بارلىق ماختاش ۋە مەدھىيە ئاللاغا
خاس، ئاللانىڭ ئەلچىسىگە رەھمەت ۋە خاتىرجەملىك يار بولسۇن،
مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەش ئەقىدە كۆرىشىمۇ ياكى زىمىن كۆرىشىمۇ؟ زىمىن كۆرىشى بىز بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەشتىن ئەقىدە تەبىئىتىنى يوققا چىقىرامدۇ؟ دىگەن مەسىلىلەردە ئاۋام
ئارىسىدا بىر تالاي خاتا چۇشەنچىلەر مەۋجۇت،مەن بۇرۇنمۇ دىگەن ۋە يەنە ھازىرمۇ داۋاملىق دەيمەنكى بىز
بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەش قانداقتۇ ئۇلارنىڭ يەھۇدى بولغانلىقى ئۇچۇن بولغان كۆرەش ئەمەس
بەلكى زىمىن كۆرىشى، چۇنكى يەھۇدىلار كىتاپ ئەھلىدىن بولۇپ ئۇلارنىڭ تامىقىنى يىيىش ۋە ئۇلار بىلەن
قۇدا-باجا بولۇش رۇخسەت قىلىنغان، يەھۇدىلار نەچچە ئەسىرلەپ مۇسۇلمانلارنىڭ ھىمايىسىدە ياشىغان، لىكىن يەھۇدىلار بىزنىڭ زىمىنىمىز—پەلەستىن زىمىنى،ئىسرا ۋە مىراجنىڭ زىمىنى، مەسجىدى ئەقسانىڭ زىمىنىغا كۆز تىككەندىن باشلاپ ۋە مەسجىدى ئەقسانى ۋەيران قىلىش بەدىلىگە دۆلەت قۇرۇش سۇيقەستىنى پىلانلىغاندىن باشلاپ بىز بىلەن ئۇلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەش باشلاندى، لىكىن بۇ دىگەنلىكى بۇ كۆرەشتىن ئەقىدە ۋە دىن خۇسۇسىيتىنى پۇتۇنلەي يوققا چىقارغانلىق ئەمەس،
بۇ مەسىلىنى چۇشىنىشتە خىلى كۆپ قايمۇقۇش بار.
بىزنىڭ كۆرىشىمىز ئەقىدە ئۇچۇن بولغان كۆرەش ئەمەس بەلكى زىمىن ئۇچۇن بولغان كۆرەش دىگەنلىك ــ بۇ كۆرەش ئەقىدە ياكى دىندىن پۇتۇنلەي مۇستەسنا، ئادا-جۇدا دىگەنلىكتىن دىرەك بەرمەيدۇ، چۇنكى بىزمۇ دىنىي مىللەت، يەھۇدىلارمۇ ھەم دىنىي مىللەت، بىزنىڭ زىمىن ئۇچۇن بولغان كۆرىشىمىز ئەلۋەتتە دىن بىلەن
ئارلىشىپ، بىرلىشىپ كەتكەن بولىدۇ، چۇنكى بىر مۇسۇلمان ۋەتىنىنى قوغدىغان ۋاقتىدا پەقەت ئۇنىڭ توپىسى ۋە تۇپرىقىنىلا قوغدىماستىن، بەلكى بىر ئىسلام زىمىنىنى ۋە ئىسلام ۋەتىنىنىمۇ قوغىدىغان بولىدۇ، شۇڭلاشقا ۋەتىنىنى قوغداش يولىدا ئۆلتۇرۇلگەن ئادەم شەھىد بولىدۇ، پۇل-مىلىنى قوغداش يولىدا ئۆلتۇرۇلگەن ئادەم شەھىد بولىدۇ، ئائىلە-بالا-چاقىلىرىنى قوغداش يولىدا ئۆلتۇرۇلگەن ئادەم شەھىد بولىدۇ،ئۆزىنى قوغداش يولىدا ئۆلتۇرۇلگەن ئادەم شەھىد بولىدۇ، دەپ يۇقاردىكىلەرنىڭ ھەممىسىنى شەھىد دەپ ئىتىبارغا ئالغان ۋاقتىمىزدا مانا بۇ، بۇ دىنى كۆرەش دىگەنلىكتىن ئىبارەت، بىر دىندار ئىنساننىڭ ھەممە كۆرەشلىرىگە دىن ئارلىشىپ كەتكەن بولىدۇ، بولۇپمۇ يەھۇدىلار بىلەن بولغان بۇ كۆرىشىمىز تىخىمۇ شۇنداق، چۇنكى پەلەستىن زىمىنى مۇسۇلمانلارنىڭ تۇنجى قىبلىسىنىڭ زىمىنى، پەيغەمبەرلەر زىمىنى، ئىسلامدىكى ئۇچ كاتتا مەسجدىنىڭ ئۇچىنچىسى جايلاشقان زىمىن ۋە يەنە ئىسرا ۋە مىراجنىڭ زىمىنى، بۇ زىمىننىڭ مۇسۇلمانلارنىڭ قىشىدا ئالاھىدا خۇسۇسىيتى ۋە ئۆزگىچە ئورنى بار، مۇسۇلمانلار مانا موشۇنداق ئۇلۇغ خۇسۇسىيەتلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان زىمىننى ئەلۋەتتە قوغدايدۇ،
شۇنىڭغا ئوخشاش يەھۇدىلارغا نىسبەتەنمۇ بۇ بىر دىنىي كۆرەش، چۇنكى ئۇلار بۇ زىمىننى ئۆزلىرىگە ۋەدە قىلىنغان زىمىن دەپ قارايدۇ،ۋە ئۇنىڭغا نىسبەتەن تەۋرات ۋە تەلمۇتنى مەنبە قىلغان نۇرغۇن چۇشلەرنى كۆرىدۇ،ۋە خام خىياللاردا بولىدۇ،ئۇلارنىڭ قارىشىدا ئاللا،خەلىق ۋە زىمىندىن ئىبارەت ئۇچ نەرسە بار يەنە بەزىسى بۇ ئۇچىنى تەۋرات،زىمىن،خەلىق دىگەن ئۇچ نەرسە دەپمۇ قارايدۇ مانا بۇ ئۇچى ئۇلارنىڭ قارىشىدا بىربىرى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك ۋە بىر بىرىگە كىرىشىپ كەتكەن،شۇنىڭ ئۇچۇن ئۇلار بىزگە دىن نامى بىلەن ئۇرۇش ئاچىدۇ،شۇڭلاشقا بىز بۇ كۆرەشتىن دىننى چىقىرۋەتمەكچى بولغان كىشىلەرگە ئىتىراز بىلدۇرىمىز،شۇنىڭ ئۇچۇن مىنىڭ بىزنىڭ يەھۇدىلار بىلەن بولغان كۆرىشىمىز ئەقىدە كۆرىشى ئەمەس بەلكى زىمىن ئۇچۇن بولغان كۆرەش دىگەن سۆزۇمنى بۇ مەسىلىدىن دىنى ۋە ئەقىدىۋى تەرەپنى چىقىرۋەتمەكچى دەپ چۇشەنمەسلىكىڭلارنى ئۇمىد قىلىمەن،بىزنىڭ بۇ كۆرىشىمىزدىن دىنى ۋە ئەقىدىۋى خۇسۇسىيەتنى چىقىرىۋىتىش بۇ بىر خىيانەت،مەن بۇنى دىمەكچى ئەمەس،شۇڭلاشقا مىنىڭ سۆزۇم بۇ مەقسەتتە چۇشىنىلمەسلىكى كىرەك،مەن پەقەت بۇ سۆزلىرىم ئارقىلىق بەزى كىشىلەرگە ئاللانىڭ ‹‹ئىنسانلارنىڭ مۆئمىنلەرگە ئۆچمەنلىكى،ئاداۋىتى ئەڭ قاتتىقى يەھۇدىلار ۋە مۇشرىكلار ئىكەنلىكىنى تاپىسەن››دىگەن ئايتىنى قانداق چۇشىنىشنى ئىيتىپ بەرمەكچى،بۇ ئايەتتە كۆرسىتىلگىنى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام دەۋرىدىكى ۋەزىيەت بولۇپ،ئۇنىڭدىن كىيىن يەھۇدىلار مۇسۇلمانلارنىڭ ھىمايىسىگە كىرگەن،ۋە ئۇلار ئارىسىدا خاتىرجەم،تىنىچ ئامان ياشىغان،ئۇلار ھەممە يەردىن قوغلانغان ۋاقتىدا پەقەت مۇسۇلمانلارنىڭ قىشىدىنلا ئورۇنلىشىدىغان جاي تاپقان،ئۇلار تىخى مۇسۇلمانلارنىڭ ئارىسىدا كاتتا بايلار ۋە زەردارلاردەك تۇمۇش كەچۇرگەن ئىدى،بىز بىلەن ئۇلار ئارىسىدا ئانچە-مۇنچە كۆرۇلۇپ قالىدىغان مەدىنىيەت توقۇنۇشىدىن باشقا ھىچقانداق كۆرەش يوق ئىدى،بۇ توقۇنۇشلار ئۇلارنىڭ بىرقىسىم مەنبەسى يوق ئىسرائىل خوراپاتلىرىنى ئىسلامنىڭ ساپ مەدىنىيەت مەنبەلىرىگە سىڭدۇرىشى ۋە ئۇنىڭ ساپلىقىنى بۇلغىشىدىن كىلىپ چىققان بولۇپ،بۇ ئىش ئۇلارنىڭ ئىچىدىكى مۇسۇلمان بولغان كىشىلەرنىڭ ۋاستىسى ئارقىلىق،ئۇلارنىڭ بىرقىسىم كىتاپلىرىنى ئوقۇش ۋە ئىغىزچە تارقىلىپ يۇرگەن رىۋايەتلىرى ئاڭلاش ئارقىلىق يۇز بەرگەن ئىدى،شۇنىڭدەك يەنە يەھۇدىلارنىڭ خەلىپە ئوسمان ۋە ئۆمەر دەۋرىدە يۇز بەرگەن ئىشلاردىمۇ مۇھىم رولى بولغان،يەھۇدى ئابدۇللا ئىبنى سىبائنىڭ رولى ھەممىدىن چوڭ بولغان ئىدى،يەنە كەئىب ئىبنى ئەخباردەك مۇسۇلمان بولىۋىلىپ ئىشنى ئەپلەشتۇرگەنلەرمۇ بولغان،ئومومەن قىلىپ ئىيتقاندا 13ئەسىردىن بۇيان مۇسۇلمانلار يەھۇدىلارغا ناسارالارغا ئوخشاشلا مۇئامىلە قىلغان،ئەڭ دەسلەپتە پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام ئۇلار بىلەن ئەھدى تۇزۇشكەن بولۇپ،ئۇلار ئۇنىڭغا خىيانەت قىلغان،شۇنىڭدا شەك يوقكى يەھۇدىلار ۋە ئومومەن بەنى ئىسرائىلنىڭ ئۆزىگە خاس، ئاتا-بوۋىلىرىدىن بۇيان داۋاملاشتۇرۇپ كىلىۋاتقان خۇي-خاراكتىرى بولۇپ قۇرئان كەرىم ئۇلارنى تەپسىلى بايان قىلغان،ئۇلارنى بىز بۇرۇنقى سۆھبەتلىرىمىزدە قوپاللىق،خىيانيەتچىلىك،شەخسىيەتچىلىك،تار مىللەتچىلىك،،،دەپ تىلغا ئالغان ئىدۇق،
ئۇلار ھەتتا يۇقارقى خاراكتىرلىرى تۇپەيلى تەۋراتنىمۇ ئاخىرەت،جەننەت ۋە دەۋزەخ توغۇرلۇق ئەمەس بەلكى يەھۇدىلار توغۇرلۇقلا ۋە ئۇلارنىڭ ھەرخىل ئەھۋاللىرى توغۇرلۇقلا سۆزلەيدىغان بىر مىللەتچىلىك كىتابىغا ئايلاندۇرىۋالغان،ۋە دىنىنىمۇ بىر مىللەتچىلىك دىنىغا ئايلاندۇرىۋالغان، يەھۇدىلارنىڭ روھىدا،خاراكتىرىدا ۋە ئەخلاقىدا ۋە ئىددىيلىرىدە مەۋجۇت يۇقارقى خاراكتىرلارنى مانا شۇ ئۆزگەرتىلگەن تەۋرات ۋە يەنە ئۇلارنىڭ تەلمۇد دىگەن كىتابى پەيدا قىلغان،ئۇلار تەلمۇدىدىكى مەخپى ئىددىيەلەرنى تەۋراتنىڭ تەلىملىرىدىنمۇ بەكرەك مۇھىم بىلىدۇ،تەلمۇدنىڭ ئىددىيلىرى يەھۇدىلارنى باشقا ئىنسانلاردىن ئايرىم ۋە ئالاھىدە بىر سىنىپ،باشقا ئىنسانلار يەھۇدىلارغا قۇل بولۇپ ياشىشى كىرەك دەپ تەشەببۇس قىلىدۇ،ۋە يەھۇدىلاردىن باشقا خەلىقلەرنى ھايۋانلاردىنمۇ پەس،ھەتتا ئىتلاردىنمۇ تۆۋەن دەپ ئۇگىتىدۇ،بۇلارنى بىز بىلىمىز،ھىچكىم ئۇنى يالغان دىيەلمەيدۇ،مەن بۇ سۆزلەرنى بىر مۇسۇلمان بولۇش سۇپتىم بىلەن دىنى نوقتىدىن ئىيتىۋاتىمەن،يەھۇدىلارمۇ ناسارالارغا ئوخشاشلا كىتاپ ئەھلى،ھەتتا يەھۇدىلار تۇگىمەس دۇشمەنلىكلەرنى قىلىۋاتقان موشۇ دەۋىردىمۇ يەنىلا شۇنداق،ئۇلارنىڭ بۇ دۇشمەنلىكلىرى تۇپەيلىدىن بۇ ھەقىقەتكە تانغىلى بولمايدۇ،بىر زامانلاردا(كىرىست ئۇرۇشى دەۋرىدە) ناسارالار بىزگە يەھۇدىلاردىنمۇ قاتتىق ئۆچمەنلىك قىلغان ئىدى،ئۇ چاغلاردا يەھۇدىلار مۇسۇلمانلار بىلەن بىرگە تۇرغان،ئەڭ ياخشىسى بىز ھەر ئىشقا ئۆز لايىقىدا مۇئامىلە قىلىشىمىز كىرەك،مەسىلەن سىز مەندىن بىر مۇسۇلمان يەھۇدى ئايال بىلەن توي قىلسا بولامدۇ؟دەپ سورىسىڭىز،مەن ياق دەپ جاۋاپ بىرىمەن،چۇنكى بارلىق ئالىملار مۇسۇلمانلارغا ئۇرۇش ئاچقان قەۋىمدىن ئۇلار ھەتتا كىتاپ ئەھلى بولغان تەقدىردىمۇ قىز ئىلىشقا بولمايدىغانلىقىدا بىرلىككە كەلگەن،بۇ خۇددى بىر ئىسرائىلىيەلىك جاسۇس بىلەن توي قىلغاندەكلا ئىش،بىزنىڭ ئىنچىكە تەكشۇرۇشللىرىمىزگە قارىغاندا يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسى ئىسرائىلىيەنى قوللايدۇ،دىمەك دۇنيانىڭ ھەرقانداق جايىدىكى ھەرقانداق يەھۇدى ئايال بىلەن توي قىلىشقا بولمايدۇ،مانا بۇ ئومومى ھۆكۇم،چۇنكى بارلىق يەھۇدىلارنى ئىسرائىليە بىلەن بىللە دەپ قاراش تۇپ قائىدە ھىساپلىنىدۇ،ئىسرائىليە دۇنيانىڭ ھەرقايسى جايلىرىدىكى يەھۇدىلارنى قوللاۋاتىدۇ،ئامرىكىدىكى يەھۇدىلار مالىيە گوروھىنىڭ ئىسرائىليەنىڭ مەيدانغا كىشىلى ۋە مەۋجۇت بولۇپ تۇرىشىدا ھوقوق،مالىيە،قورال-ياراق جەھەتلەردىن ئىزچىل قوللىشى ۋە ياردىمى بار،ئامرىكىنىڭ ئىسرائىليەنى قوللىشىغىمۇ ئامرىكىدىكى يەھۇدى مالىيە گوروھى تەسىر كۆرسەتكەن.

دىكتور:
تەتقىقاتلاردىن ئامرىكىنىڭ ئۆزىنىڭ مۇستەملىكە مەنپەئىتىنى كۆزدە تۇتۇپ،يەھۇدىلارنىڭ پەلەستىن زىمىنىدا دۆلەت قۇرۇشىغا يار-يۆلەك بولغانلىقى ئاشكارلاندى،سىزنىڭ بۇنىڭغا قارىتا قارىشىڭىز نىمە؟
قەرەداۋى؛
بۇنداق بولىشى ئەلۋەتتە ئىنىق،چۇنكى مۇستەملىكىچىلەر بىر تەرەپتىن مۇسۇلمانلاردىن قورىقسا يەنە بىر تەرەپتىن ئۇلارغا ھەسەت قىلىدۇ،ئۇستازىمىز مۇھەممەد غەززالى مۇستەملىكىچىلىك ھەسەتخورلۇق ۋە تاماخورلۇقتۇر دىگەن ئىدى،ئۇلارنىڭ ھەسەتخورلىقى كىرىسىت ئۇرۇشى دەۋرىدىكى مەغلۇبىيتىدىن تارتىپ ساقلىنىپ كىلىۋاتىدۇ،ئۇلارنىڭ مۇسۇلمانلاردىن ئەنسىرىشى ۋە قورقۇشى ۋە ئۇلارنى دۇنيادا قايتا باش كۆتۇرگىلى ۋە ئۇستۇن بولغىلى ۋە بىر كۇچ سۇپىتىدە نامايان بولغىلى قويماسلىققا ئىزچىل ئۇرۇنۇش دەل مانا موشۇ تۇرلۇك تەپەككۇرنىڭ نەتىجىسى،شۇڭلاشقا ئۇلار ئىسرئىليەدىن ئىبارەت بىر شوخىنى مۇسۇلمانلار ئارىسىغا تىكىشى ئەلۋەتتە مومكىن ئىش،ئۇلارنىڭ ئىيتىشىچە ئەسلىدە ناپالىيون بوناپارتمۇ بۇندىن بۇرۇن يەھۇدى دۆلىتى پەيدا قىلىش توغىرسىدا ئويلانغان ئىكەن،بۇمۇ ھەم مومكىن،يەھۇدىلاردىن موشۇ چۇشنى كۆرىۋاتقانلار دەلمۇ دەل ناسارالارنىڭ موشۇ قورقۇنچىسىدىن پايدىلاندى،چۇنكى زالىملار داۋاملىق بىربىرى بىلەن ياردەملىشىدۇ،ھەيران قالارلىق ئىش شۇكى ئۇلار ئادەتتە بىربىرى بىلەن ئانچە ئەپ بولمىسىمۇ لىكىن بىزگە--مۇسۇلمانلارغا --قارشى تۇرۇشقا كەلگەندە بىردىنلا ئىتتىپاقلىشىدۇ،

دىكتور:
بۇگۇنكى يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسى ئاللا ئۇلارنى سۇپەتلىگەن ئىسرائىل ئەۋلاتلىرىدىنمۇ؟ياكى ئىسرائىل ئەۋلاتلىرى تارىختا ئۆتكەن بىر گوروھ كىشىلەر بولۇپ بۇگۇنكى يەھۇدىلارنىڭ ئۇلار بىلەن ئالاقىسى يوقمۇ؟
قەرەداۋى؛
ئىسرائىل ئەۋلادلىرى تارىختا ئۆتكەن بىر جامائەت،لىكىن ئۇلار تىخى تۇگىمىگەن،ئۇلارنىڭ بىر قىسمى ھىلىھەم مەۋجۇت،لىكىن ھازىرقى يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسى ئىسرائىل ئەۋلادلىرىدىنمۇ دىگەندە،يەھۇدىلار موشۇنداق ئىكەنلىكىنى كۇچەپ تەشەببۇس قىلسىمۇ،ۋە يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسى بىر نەسەپتىن دەۋاتقان بولسىمۇ لىكىن يەھۇدىزىم دىگەن قانداقتۇ بىر مىللى سالاھىيەت ئەمەس بەلكى بىر دىن،ھەممەيلەنگە مەلۇم بولغاندەك دىغا دىگەن خالىغان ئادەملەر كىرىۋىرىدۇ، «بۇگۇنكى يەھۇدىلار يەھۇدى ئەمەس» دىگەن كىتاپنى يازغان بۇنيامىن فىرىدمان بۇنداق دىيىش ئارقىلىق ھازىرقى دۇنيادىكى كۆپىنچە يەھۇدىلار ۋە غەرىبى ياۋرۇپادا ياشىغان يەھۇدىلار ئىسرائىل ئەۋلاتلىرىدىن ئەمەس دىمەكچى بولغان ئىدى،سىز ئۇلارنىڭ چىرايىغا قارىسىڭىزمۇ يەمەن يەھۇدىلىرىنىڭ ئىسرائىليە يەھۇدىلىرىغا ئوخشىمايدىغانلىقىنى كۆرىسىز ۋە ھازىرقى يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسى ئىسرائىل ئەۋلادلىرىدىن دەپ ئىيتالمايسىز،دىمەك ئۇلارنى ئىسرائىل ئەۋلادى،ئىسمائىل ئەۋلادى ۋە مىخائىل ئەۋلادىدىن بولۇپ تۇرلۇك ئەۋلادلاردىن دىيىشكە بولىدۇ.

دىكتور:
سىزنىڭچە بولغاندا مۇسۇلمانلار يەمەن،ئىراق ۋە باشقا ئەرەپ دۆلەتلىرىدىكى يەھۇدىلارغا قانداق قارىشى كىرەك؟
قەرەداۋى:
ئۇلاردىن ئۆزى تۇرىۋاتقان دۆلەتنىڭ ياخشى پۇقراسى بولۇش ئىرادىسىنى ئاشكارلىغان ۋە ئىسرائىليە ھازىر يۇرگۇزىۋاتقان قانلىق قىرغىنچىلىقتىن ئادا-جۇدا ئىكەنلىكىنى ئىپادىلىگەن،ۋە تىنىچ پۇقرا بولۇپ ياشاۋاتقانلارغا ياخشى مۇئامىلە قىلىش لازىم،ئۇلارغا تۆھمەت قىلىشقا بولمايدۇ،چۇنكى بىز كىشىلەرنىڭ قەلبىنى يىرىپ تەكشۇرۇپ بىقىشقا بۇيرۇلمىغان،ھەدىستىمۇ؛‹‹بىز سىرتىغا قاراپ ھۆكۇم قىلىمىز،يۇشۇرغانلىرىغا ئاللا ئۆزى ئىگە››دەپ كەلگەن،ھەرقانداق ئادەم بولسۇن ئۆزىنىڭ بىز بىلەن بىرگە ئىكەنلىكىنى ئاشكارلىسا ۋە ئىسرائىليە ئىلىپ بىرىۋاتقان قىرغىنچىلىق،قان تۆكۇش ۋە بۇلانچىلىقلارنى ئىنكار قىلسا بىز ئۇلارغا ئۆزىمىزدەك مۇئامىلە قىلىمىز.

دىكتور:
يەھۇدىلار دۇچار بولغان كوللىكتىپ قىرغىنچىلىقلارغا نىسبەتەن سىزنىڭ قارىشىڭىز نىمە؟بىز مۇسۇلمانلارنىڭ قىشىدا يەھۇدىلار داۋاملىق موشۇنىڭغا ئوخشاش ئىشلارغا ئۇچراپ تۇرىدۇ دىگەندىن بىشارەت بىرىدىغان نەرسە بارمۇ؟
قەرەداۋى:
شۇنداق بىزنىڭ قىشىمىزدا سۇرە ئىسرادا يەھۇدىلارنىڭ زىمىندا بۇزغۇنچىلىق قىلىدىغانلىقى ۋە ئاللانىڭ ئۇلارنى جازالايدىغان ۋە ئازاپلايدىغان كىشىلەرنى ئەۋەتىدىغانلىقى توغۇلۇق ئايەتلەر بار،ئاللا مۇنداق دەيدۇ؛‹‹ئىسرائىل ئەۋلادىغا كىتاپتا(يەنى تەۋراتتا)پەلەستىن زىمىنىدا چوقۇم ئىككى قىتىم بۇزغۇنچىلىق قىلىسىلەر،ۋە زۇلۇم قىلىش بىلەن،ئاللا چەكلىگەن ئىشلارنى قىلىش بىلەن تولىمۇ ھەددىڭلاردىن ئىشىپ كىتىسىلەر،دەپ ۋەھى قىلدۇق››ئاللا يەنە؛‹‹(.ئەگەر تەۋبە قىلساڭلار،)پەرۋەردىگارىڭلارنىڭ سىلەرگە رەھىم قىلىشى مۇھەققەق يىقىندۇر،ئەگەر سىلەر قايتساڭلار،(يەنى بۇزغۇنچىلىق قىلساڭلار،)بىز قايتىمىز،(يەنى بىز سىلەرنى قايتا جازالايمىز،)بىز جەھەننەمنى كاپىرلار ئۇچۇن زىندان قىلدۇق،››بۇ ئايەتتە دىمەكچى بولغان مەزمۇن؛سىلەر قايتىدىن بۇزۇقچىلىق قىلساڭلار،بىزمۇ سىلەرنى جازالاز ئۇچۇن قايتىدىن زالىملارنى ۋە قاتتىق قول كىشىلەرنى سىلەرگە ھۆكۇمران قىلىپ قويىمىز،دىگەندىن ئىبارەت،شۇنىڭدەك يەنە ئاللا بىزگە يەھۇدىلاردىن بىر بۆلۇك كىشىلەرنىڭ ۋەقەلىكىنى سۆزلەپ بەرگەندىن كىين،قىيامەت كۇنىگىچە ئۇلارنى ئازاپلاپ تۇرىدىغان كىشىلەرنى ئەۋەتىپ تۇرىدىغانلىقىنى ئىيتقان،ئۇلار ئەلۋەتتە قاتتىق قوللۇق بىلەن ۋە زوركۇچ بىلەن كىلىدۇ،ئىشلار بۇختۇننەسىر دەۋرىدىن باشلاپ مۇسۇلمانلار دەۋرگىچە،قەيسەر ۋە گىتلىر دەۋرىگىچە مانا شۇ بويچە بولۇپ كەلدى،ئاللا يەنە ئۇلار توغۇرسىدا؛‹‹بىز ئۇلارنى زىمىندا گوروھ،گوروھلار بۆلىۋەتتۇق››دىگەن بولۇپ،رۇم دەۋرىدىن باشلاپ ئۇلار بۆلۇنۇپ تىرە-پىرەن بولۇپ كەتتى ۋە بۇگۇنگىچە زىمىننىڭ ھەرقايسى جايلىرىغا چىچىپ،توزۇپ كەتتى،مانا بۇ ئاللانىڭ ۋەدىسى،پەلەستىن زىمىنىغىمۇ دۇنيانىڭ ھەرقايسى جايلىرىدىكى يەھۇدىلارنىڭ ھەممىسىلا يىغىلىپ بولۇشى مومكىن ئەمەس،ئاللا خالىسا ئەڭ ئاخىرقى ھالاكىتىنى كۇتىۋىلىشى ئۇچۇن پەقەت ئۇلارنىڭ كۆپرەك قىسمىلا بۇ يەرگە يىغىلىدۇ.

دىكتور:
بۇگۇن ئەرەبلەر بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدا مەۋجۇت سۇلھى ۋە كىلىشىملەرنىڭ قانۇنلۇقلىقىغا قانداق قارايسىز؟
قەرەداۋى:
يەھۇدىلار ياكى قانلىق قىرغىنچىلىق ۋە تاجاۋۇزچىلىق بىلەن تۇرىۋاتقان ۋە بىر دۆلەت دەپ قارىلىپ كىلىۋاتقان ئىسرائىليە پەلەستىن زىمىنىغا پەقەت پەلەستىندىكى ئەرەپلەر ۋە مۇسۇلمانلار ئارىسىدا ياشايدىغان شەخىسلەر سۇپىتىدىلا قەدەم باسقان،ئاندىن يەھۇدى قىساسچىلىرىنىڭ ئەسەبىيلىكى قوزغالغان ۋاقىتلاردىن كىيىن ئۇلار پەلەستىنگە كوللىكتىپ شەكىلدە كۆچۇپ كىلىشكە باشلىدى،ۋە تاكى پەلەستىندىن ئىبارەت بۇ زىمىندا دۆلىتىنى قۇرۇپ بولغىچە زورلۇق-زۇمبۇلۇق ۋە ئۇرۇش جىدەل بىلەن ئۆزىنىڭ نوپوزىنى مەجبۇرى تىكلىدى،پەلەستىن زىمىنى ئىگەللىۋالدى ۋە ئۇنى ئۆزىنىڭ قىلىۋالدى،بۇنى نىمە دەيمىز؟بۇ ئەلۋەتتە باشقىلارنىڭ زىمىنىنى قورال كۇچى بىلەن تارتىۋىلىش ۋە بۇلىۋلىش،ئى قوزىچاق بۆرە ھۆكۇمرانلىق قىلسۇن سەن بويسۇنغىن،ئى قەلەم قىلىچ سۆزلىسۇن سەن جىم تۇغىن دىگەندىن باشقا نەرسە ئەمەس،شەرىئەت لوگىكىسى بۇنىڭغا نىمە دەيدۇ؟ئەلۋەتتە مىنى بوزەك قىلىشىڭغا يول قويمايمەن،زىمىنىمنى بۇلىۋىلىشىڭغا ۋە ھەققىمنى ئىلىۋىلىشىڭغا ئۇنىمايمەن،سىنىڭ قانۇنلۇقلىقىڭنى ئىتراپ قىلمايمەن،كۇچۇم يىتىشىچە ساڭا قارشى تۇرىمەن،قولۇمدىن كەلگەننى قىلىمەن دەيدۇ،ئاللا مۇنداق دەيدۇ؛‹‹دۇشمەنلىرىڭلار(بىلەن ئۇچۇن ئۇرۇش قىلىش ئۇچۇن)قولۇڭلاردىن كىلىشچە قورال كۇچى،جەڭ ئىتى تەييارلاڭلار،بۇنىڭ بىلەن ئاللانىڭ دۇشمىنى ۋە ئۆزۇڭلارنىڭ دۇشمىنىڭلارنى ۋە ئۇلاردىن باشقا دۇشمەنلەرنى قورقىتىسىلەر،ئۇلارنى سىلەر تونۇمايسىلەر،ئاللا تونۇيدۇ،سىلەرنىڭ ئاللا يولىدا سەرىپ قىلغىنىڭلار مەيلى نىمە بولسا بولسۇن،سىلەرگە ئۇنىڭ ساۋابى تولۇق بىرىلىدۇ،سىلەرگە زۇلۇم قىلىنمايدۇ،(يەنى بۇ ساۋاپتىن ھىچ نەرسە كىمەيتىۋىتىلمەيدۇ،)››بۇ يەردىكى مۇھىم ئىش ئۇلار قانداق تەييارلىق قىلغان بولسا شۇنداق تەييارلىق قىلىش ئەمەس بەلكى نىمگە كۇچى يەتسە شۇنى تەييالاش،ۋە كۇچى يەتكەنچە قارشى تۇرۇش ،لىكىن ھەرقانداق ئەھۋالدا سىنىڭ قانۇنلۇق ھوقوقۇڭنى تارتىۋالغان باسقۇچىلارغا ۋە زىمىنىڭنى بۇلىۋالغان تاجاجاۋۇزچىلارغا باش ئەگمەسلىك،ئۇلارنى ئىتراپ قىلماسلىق،ۋە ئۇلارنىڭ تاجاۋۇزچىلىقىنى قانۇنلۇنلاشتۇرىشىغا يول قويماسلىق كىرەك،بۇ خىل ئەھۋالدا مەلۇم ۋاقىتقىچە ئۇرۇش توختىتىپ تۇرۇشقا ۋە ھەرئىككى تەرەپ قوشۇلغان ئەھۋال ئاستىدا بىربىرىدىن قولىنى يىغىپ تۇرۇشقا بولىدۇ،لىكىن ھازىر تۇزۇلىۋاتقان سۇلھى ۋە ئەھدىنامىلەر يەھۇدىلارنىڭ باسقۇنچىلىقى ۋە تاجاۋۇزچىلىقىنى قانۇنلاشتۇرۇشقا ئۇرىنىۋاتقان كىلىشىملەردىن باشقا نەرسە ئەمەس،بۇ ئوپئوچۇقلا پەلەستىن يەھۇدىلارنىڭ زىمىنى،سىنىڭ ئۇنى تەلەپ قىلىش ھەققىڭ يوق دىگەنلىك،ئۇرۇش توختىتىش كىلىشىمى دىگەن ئىككى تەرەپ بىرلىككە كەلگەن ۋە قوشۇلغان ئەھۋالدا مۇئەييەن مۇددەتكىچە بىربىرى بىلەن ئۇرۇشماي،بىربىرىدىن قولىنى يىغىپ تۇرۇش دىگەنلىك بولىدۇ،ئۇنىڭدا ھازىرقى مەۋجۇت ھالەتنى قوبۇل قىلىش،ئىتراپ قىلىش دىگەن نەرسە يوق،لىكىن ئۇلارنىڭ دىمەكچى بولغان سۇلھى،كىلىشىملىرى ھازىرقى ھالەتنى ئىتراپ قىلىش ۋە قوبۇل قىلىشتىن ئىبارەت،ئەرەپلەر تاكى 1967-يىلىغىچە ئىسرائىليە دۇشمەن ۋە تاجاۋۇزچى دەپ كەلگەن ئىدى،67-يىلىدىكى يىڭى تاجاۋۇزچىلىقتىن كىيىن ئەرەپلەرنىڭ سىياسىتى ئۆزگەردى،(يەنى ئىسرائىليەنى ئىتراپ قىلىشقا ئۆزگەردى،ت،)ۋە بۇ ئۆزگەرگەن سىياسەتلىرى ئارقىلىق قولدىن كەتكەن زىمىنلىرىنى قايتۇرىۋالماقچى بولدى،ئۇلار 67-يىلى قولدىن كەتكەن زىمىنلىرىنى قايتۇرىۋالماقچى،ئۇنداقتا 48-يىلى قولدىن كەتكەن زىمىنلارچۇ؟بۇ خۇددى يىڭى تاجاۋۇزچىلىق كونا تاجاۋۇزچىلىقنى قانۇنلاشتۇرغاندەك ئىش ئەمەسمۇ؟!!!ئىككى تاجاۋۇزچىلىقىنىڭ ئارىسىدىكى پەرىق نىمە؟ئۇلارنىڭ تۇزگەن تىنىچلىق كىلىشىملىرىمۇ ئادىل،باراۋەر شەكىلدىكى كىلىشىم بولماستىن بەلكى كۇچلۇكلەرنىڭ ئاجىزلارغا تاڭغان ۋە نىمىنى خالىسا شۇنى قىلدۇرۇشنى مەقسەت قىلغان كىلىشىمى،چۇنكى بۇ كىلىشىملەردە قۇددۇس مەسىلىسى،پەلەستىن مۇساپىرلىرى ۋە ئۇلارنىڭ قايتىش مەسىلىسى،چىگرا مەسىلىسى،كۆچمەن كۆچۇرۇپ،ئولتۇراق ئۆي سىلىشنى توختىتىش مەسىلىسىدەك مۇھىم مەسىلىلەر ھەل قىلىنماي تاشلاپ قويۇلغان.

دىكتور:
بىز بىلەن پەلەستىن ئىسلام قارشىلىق كۆرسىتىش ھەركىتىنىڭ قۇرغۇچىسى ۋە رەھبىرى ئەھمەد ياسىنمۇ بار،
قەرەداۋى:
مەن ئۇنىڭغا مىنىڭ ئۇنىڭغا بولغان سالىمىمنى ۋە سىغىنىشىمنى ۋە ئۇنىڭ داۋاملىق سالامەت، خاتىرجەم، مۇستەھكەم تۇرىشى ۋە غەلبە قىلىشىغا بولغان دۇئايىمنى يەتكۇزۇپ قويۇشىڭىزنى ئۇمىد قىلىمەن.

دىكتور:
شەيىخ ياسىن مەن سىزدىن بىر سۇئال سورىماقچى،سىز پەلەستىن قوزغىلىڭى ئۆزىنىڭ نىشانلىرىنى ئەمەلگە ئاشۇرالىدى دەپ قارامسىز؟
شەيىخ ياسىن:
ئى قىرىندىشىم! قوزغىلاڭ كۆتۇرىشىمىزدە نۇرۇغۇن نىشانلار بار ئىدى،ئۇلارنىڭ بىرىنچىسى ئەلۋەتتە تاجاۋۇزچىلارنى يوقتىش ۋە ئۇلارنىڭ تەسىرىنى تازلاش ئىدى،قوزغىلاڭنىڭ بۇ نىشانى ئەمەلگە ئاشمىدى،چۇنكى تاجاۋۇزچىلار ۋە ئۇلارنىڭ تەسىرى ھىلىمۇ مەۋجۇت،بۇنىڭغا سەۋەپ بولغىنى ئاتالمىش ئوسلۇ كىلىشىمى،بۇ كىلىشىم پەلەستىن خەلىقىنى كىلىشىمنى قوللىغۇچىلار ۋە قارشى تۇرغۇچىلار دەپ ئىككىگە بۆلىۋەتتى،قوللىغانلار قوللىغان پىتى قەپقالدى، قارشى تۇرغۇچىلار يەنى بىز قارشى تۇرغان پىتى قەپقالدۇق،ۋە ھىلىمۇ داۋاملىق قارشى تۇرىۋاتىمىز،لىكىن بۆلۇنۇش پەلەستىن قارشىلىق كۆرسىتىش ھەركىتىنى ئاجىزلاشتۇرىۋەتتى،شۇنداق بولسىمۇ پەلەستىن زىمنىدا تاجاۋۇزچىلارغا قوراللىق قارشى تۇرۇش ھەركىتى يەنىلا داۋاملىشىۋاتىدۇ،

دىكتور:
ھۆرمەتلىك شەيىخ پەلەستىن ھۆكۇمىتىنىڭ رەھبەرلىرى ئىسرائىليە قوبۇل قىلسۇن ياكى رەت قىلسۇن 1999-يىلى پەلەستىن دۆلىتىنىڭ چوقۇم قۇرۇلىدىغانلىقىنى ئىلان قىلدى،پەلەستىن دۆلىتى دىگەن ئۇقۇمىغا قارىتا سىزنىڭ قارىشىڭىز نىمە؟
شەيىخ ياسىن:
پەلەستىن خەلىقىنىڭ ھەممىسى دۆلىتى بولۇشنى ئارزۇ قىلىدۇ،بىزمۇ ھەم دۆلەت قۇرۇشقا قارشى تۇرمايمىز،لىكىن بىزنىڭ ئۇنى ئىشقا ئاشۇرۇش يوللىرىمىز ئوخشىمايدۇ،ئوسلۇ كىلىشىمىنىڭ بۇ چۇشنى ئەمەلگە ئاشۇرىشى مومكىن ئەمەس،چۇنكى پەلەستىن زىمىنى 1967-يىلىدىن كىيىن پەلەستىن خەلىقىگە تەۋە بولماي قالدى،ۋە ئىسرائىلىيە كۆچمەنلىرىنىڭ قورشاۋى ئوتتۇرسىدىكى كىچىك بىر كەنىتكە ئايىلىنىپ قالدى،ئىسرائىليەنىڭ بىزنى ھەر ۋاقىت ھاياتلىق ۋاستىلىرىدىن ئايرىپ تاشلاشقا كۇچى يتىدىغان بۇنداق شارائىتتا قانداقمۇ دۆلەت قۇرۇشقا مومكىن بولسۇن؟!دۆۋلەت قۇرۇش ئچۇن مۇستەقىل ۋە قۇددۇسنى ئۆز ئىچىگە ئالغان بىر پۇتۇن زىمىن بولىشى كىرەك.

دىكتور:
سىلەرگە قۇددۇس،غەززا رايۇنى،غەرىبى قىرغاق ۋە باشقا بىر قىسىم رايۇنلار يىتەرلىكمۇ ياكى سىلەر پەلەستىن زىمىنىنىڭ ھەممىسىنى تەلەپ قىلامسىلەر؟
شەيىخ ياسىن:
بىز تەلەپ قىلىۋاتقان پەلەستىن دۆلىتى پۇتۇن پەلەستىن زىمىنىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ،پەلەستىن ئىسرا ۋە مىراجنىڭ زىمىنى،مانا بۇ بىزنىڭ بىرىنچى نىشانىمىز،لىكىن ھازىر بىزنىڭ بۇ يىراق نىشانغا يەتكۇدەك ھالىمىز يوق،بىزھازىرقى ئىستىراتىگىيلىك نىشانىمىزنى 1967-يىلىدىن كىيىنكى زىىمىنغا مەركەزلەشتۇرسەك بولىدۇ،شۇڭلاشقا ھازىرقى ئەھۋالىمىزنى كۆزدە تۇتۇپ ۋە دۇنياغا بىزنىڭ تىنىچلىقىنى ياخشى كۆرىدىغانلىقىمىزنى لىكىن دۇشمەنلىرىمىزنىڭ ئۇنى كىرەك قىلمايدىغانلىقىنى ۋە داۋاملىق بىزنى يوقىتىشنىلا ئويلايدىغانلىقىنى ئۇقتۇرۇپ قويۇش مەقسىدىدە مۇئەييەن ۋاقىت بەلگىلەپ ۋاقىتلىق ئۇرۇش توختىتىش كىلىشىمى ھاسىل قىلىش توغىرسىدا ئىزدىنىمىز.

دىكتور:
ھازىر جىھاد،قارشىلىق كۆرسىتىش ۋە تىرورلۇق بىربىرى بىلەن ئارلىشىپ كەتتى،پۇتۇن دۇنيا ھازىر يۇقارقىدىكىلەرنى تىرورلۇق دەپ ئاتاپ ئۇلارغا بىرلىكتە قارشى تۇرىۋاتىدۇ،ھەتتا تىھراندا ئىچىلماقچى بولغان ئىسلام دۆلەتلىرىنىڭ يۇقىرى دەرىجىلىك باشلىقلار قۇرۇلتىيىمۇ تىرورلۇققا قارشى تۇرۇش سۆھبىتى توغىرسىدا مەخسۇس ۋاقىت ئاجراتماقچى،سىلەر بۇنىڭغا قانداق قارايسىلەر؟
شەيىخ ياسىن:
ئۆزىنىڭ ھەققىنى تەلەپ قىلىۋاتقان،ئۆزىنىڭ زىمىنى،ۋەتىنى ۋە خەلىقىنى بىسىۋالغان تاجاۋۇزچىلارغا قارشى كۆرەش قىلىۋاتقان خەلىق قانداقمۇ تىرورچى دەپ ئاتالسۇن؟!تىرورچى دەپ باشقىلارنىڭ زىمىنىنى بۇلىۋالغان ۋە ئۇنىڭغا تاجاۋۇز قىلغان،ھەركۇنى بالىلارنى،ئاياللارنىڭ ۋە قىرىلارنى ئۆلتۇرىۋاتقان،ھەركۇنى بۇلاڭچىلىق قىلىۋاتقان،كىشىلەرنى يەيدىغان يىمەكلىكى ۋە ئىچىدىغان سۇيىدىن ئايرىۋاتقان،تۇرالغۇلارنى ۋەيران قىلىپ،ئۇنىڭ ئىچىدىكىلەرنى قوغلاپ چىقىرىۋاتقانلارنى دەيمىز،مانا بۇلار تىرورچى،ئەمما كىشىلەرنىڭ تاجاۋۇزچىلىق ۋە باسقۇنچىلىققا قارشى تۇرىۋاتقان كىشىلەرنى تىرورچى دەپ چۇشىنىۋىلىشى بۇ بىر تارىخى خاتالىق ۋە ھەقنى ئاستىن ئۇستۇن قىلىۋەتكەنلىك،بىز پەقەتلا ھەققىمىزنى تەلەپ قىلغۇچىلارمىز،بىز ئۆزىمىزنىڭ ھەققى ۋە زىمىنى ئۇچۇن ئۇرۇشىمىز،مەن بىزنىڭ تىھراندىكى ئىسلام قۇرۇلتىيىغا قاتناشماقچى بولىۋاتقان مۇسۇلمان قىرىداشلىرىمىزغا ۋە رەھبەر قىرىنداشلىرىمزغا شۇنى دەيمەنكى،بۇ قۇرۇلتاي پەلەستىن خەلقىنىڭ ھەققى توغۇرسىدا مۇنازىرە ئىلىپ بىرىشى ۋە پەلەستىن خەلىقىنىڭ ھەققىنى قوغدايدىغان قالقان بولىشى كىرەك،تاجاۋۇزچىلىق ھەقىقى تىرورلۇقتۇر،بىز قىرىنداشلىرىمىزنىڭ پەلەستىن توغۇرسىدىكى سۆزلىرىنى ئەمىلى ھەركەتكە ئايلاندۇرىشىنى ئۇمىد قىلىمىز،ئاللا مۇنداق دەيدۇ؛‹‹ئى مۆئمىنلەر!نىمە ئۇچۇن قىلمايدىغان ئىشنى قىلىمىز دەيسىلەر؟(يەنى ئەمەلدە سىلەر قىلمايدىغان ياخشى ئىشلارنى ئاغزىڭلاردا نىمە ئۇچۇن قىلىمىز دەيسىلەر؟)سىلەرنىڭ قىلمايدىغان ياخشى ئىشنى(قىلىمىز)دىيىشىڭلار،ئاللانىڭ دەرگاھىدا ئەڭ ئۆچ (كۆرىلىدىغان نەرسىدۇر)،››بىز ئەرەپلەر ۋە مۇسۇلمانلار ۋە يەنە دۇنيادىكى باشقا ھەققانىيەرتنى ۋە ئادالەتنى ياقىلايدىغان خەلىقلەرنىڭ ئىزىلگەن،قۇربان بولىۋاتقان پەلەستىن خەلىقى تەرەپتە تۇرىشىنى تەلەپ قىلىمىز،بىز دۇنيانىڭ تاجاۋۇزچىلار تەرەپتە ئەمەس بەلكى بىز تەرەپتە تۇرىشىنى تەلەپ قىلىمىز،موبادا ئۇلار ئەمەلى ھەركىتى بىلەن بىز تەرەپتە تۇرالمىسا ئەڭ ئاز بولغاندا مەنىۋى جەھەتتىن قوللاش ئارقىلىق بىز تەرەپتە تۇرسىمۇ مەيلى،مانا بۇ ئادىللىق،مانا بۇ توغىرلىق بولىدۇ،تىرورچى دەپ كىشىلەرنىڭ زىمىنىنى بۇلىۋالغان ۋە ئۇلارنى ئۆلتۇرىۋاتقان گۇناھكار قاتىللارنى دەيمىز،4مىلىيۇن پەلەستىن خەلىقى زىمىنىدىن قوغلاندى،يەنە 2مىلىيۇن خەلىق غەززا رايۇنى ۋە غەرىبى قىرغاقتا ئىسرائىليەنىڭ تاجاۋۇزچىلىقى ئاستىدا ياشاۋاتىدۇ،يەنە 67-يىلىدىن بۇرۇنقى پەلەستىن زىمىنىدا بىر مىليۇنغا يىقىن خەلق بارئىدى،(ئۇلارمۇ ھازىر ئىسرائىلىيەنىڭ ئىشغالىيىتى ئاستىدا)مانا موشۇلارنىڭ ھەممىسىنى قوشقاندا 7 مىليۇنغا يىقىن پەلەستىن خەلقى تاجاۋۇزچىلىق ۋە باسقۇنچىلىقىنىڭ زۇرۇلىمغا ئۇچراۋاتىدۇ،مانا بىز موشۇنىڭ ئۇچۇن خەلقىمىزنىڭ ۋە ۋەتىنىمزنىڭ ئازاتلىقىنى تەلەپ قىلىۋاتىمىز،بىز—ئاللا خالىسا—تاكى غەلبە قىلغۇچە ۋە پۇتۇن ھەق-ھوقوقلىرىمىزنى قايتۇرۇپ ئالغۇچە ئاللا يولىدا ئۇرۇش قىلىمىز ۋە كۆرەش قىلىمىز،

دىكتور:
مۇسۇلمانلار بىلەن يەھۇدىلار ئوتتۇرسىدىكى كۆرەشنىڭ كەلگۇسىگە قانداق قاريسىز؟
شەيىخ ياسىن:
بىزنىڭ يەھۇدىلار بىلەن بولغان كۆرىشىمىز،تاجاۋۇزچىلىققا ۋە باسقۇنچىلىققا ئۇچىرغان ۋەتەننى قۇتقۇزۇش كۆرىشىدۇر،بىزنىڭ كەلگۇسىمىز بىزنىڭ قايتىپ كەلگەن زىمىنىمىزدۇر،موشۇ ۋەتەن قايتىپ كەلگەندە،قوغلاپ چىقىرىلغان خەلىق يۇرتىغا قايتقاندا بۇ كۆرەىش ئاخىرلىشىدۇ،بىز يەھۇدىلار بىلەن ئۇلارنىڭ يەھۇدى بولغانلىقى ئۇچۇن ئۇرۇشمايمىز،بەلىكى ئىسلام بىزنى ئۇلارغا ياخشىلىق قىلىشقا بۇيرىيدۇ ۋە بارلىق دىن ئەھلىگە ياخشىلىق قىلىشقا بۇيرىيدۇ،بىز ئۇلار بىلەن ئۇلارنىڭ بىزنىڭ زىمىنىمىزنى بىسىۋالغانلىقى ئۇچۇن ئۇرۇشىمىز،بىزنىڭ قارىشىمىزچە بۇ كۆرەشنىڭ كەلگۇسى ھەتتاكى بۇ ۋەتەن ئازاد بولىغىچە ۋە قوغلانغان خەلىق يۇرتلىرىغا-موشۇ مۇقەددەدس،پاك تۇپرىقىغا قايتىپ كەلگۇچە داۋاملىشىدۇ،بۇ كۆرەشنىڭ ھەتتا بىزنىڭ غەلبە قىلغان كۇنىمىزگە بارمىغۇچە توختاپ قىلىشى مومكىن ئەمەس،ئاللا مۇنداق دەيدۇ؛‹‹غەلبە پەقەت غالىپ ۋە ھىكىمەت بىلەن ئىش قىلغۇچى ئاللا تەرىپىدىنلا بولىدۇ،››

دىكتور:
رەھمەت سىزگە پەلەستىن ئىسلام قارشىلىق كۆرسىتىش ھەركىتىنىڭ رەھبىرى شەيىخ ئەھمەد ياسىن، ھۆرمەتلىك شەيىخ قەرەداۋى ئاخىرقى سۇئالنىڭ جاۋابى توغۇرسىدا شەيىخ ياسىن بىلەن سىزنىڭ ئارىڭىزدا ئورتاقلىق بارمۇ؟بۇ كۆرەشنىڭ كەلگۇسىگە نىسبەتەن سىزنىڭ قارىشىڭىز نىمە؟
قەرەداۋى؛
ھەتتاكى زىمىن ئۆز ئىگىسىگە قايتىپ كەلگۇچە ۋە ھەق ھەق ئىگىسىگە قايتقۇچە كۆرەش داۋاملاشقۇچىدۇر،ۋە جىھاد پەرىزدۇر،مىنىڭ دەپ ئۆتكىنىمدەك ئاللا بىزنىڭ يادرو ئوق بىشى تەييارلىشىمىزنى تەلەپ قىلمايدۇ،بىز پەقەت كۇچىمىزنىڭ يىتىشىچە تەييارلىق قىلىمىز ۋە قولىمىزدىن كىلىشچە جىھاد قىلىمىز،ئەھۋال قانداق بولىشىدىن قەتئى نەزەر بىز مەڭگۇ تەسلىم بولمايمىز ۋە مەڭگۇ باش ئەگمەيمىز،مانا بۇ بىزنىڭ ۋەزىپىمىز ۋە بىزنىڭ ئۇستىمىزدىكى ۋاجىپ،بىز ئۆزىمىزنىڭ ھەق ئىگىسى ئىكەنلىكىمىزگە قەتئى ئىشىنىمىز،ئەڭ ئاخىرقى غەلبە ھەق ئىگىسىگە مەنسۇپ بولىدۇ،باتىلنىڭ دۆلىتى بىر سائەتلىك بولسا ھەقنىڭ دۆلىتى قىيامەتكىچە بولىدۇ،بىز ھەق ئارقىلىق باتىلنى يىڭىمىز،باتىل ھامان يوقىلىدۇ،ئاللا مۇنداق دەيدۇ؛‹‹ھەق كەلدى ۋە باتىل يوقالدى،شۇبھىسىزكى باتىل يوقالغۇچىدۇر››كىرىسىت ئۇرۇشى دەۋرىدە پەلەستىن 200 يىل بىسىۋىلىنغان،مەسجىدى ئەقسامۇ 90 يىل كىرىسىت تاجاۋۇزچىلىرىنىڭ قولىدا تۇرغان،مانا شۇنداق تۇرۇپمۇ مۇسۇلمانلار ھەققىنى يەنىلا قايتۇرىۋالغان،بىز ئاللا خالىسا غەلبىنىڭ چوقۇم بىز تەرەپتە ئىكەنلىكىگە ئىشىنىمىز،قۇرئان كەرىم،ھەدىس،رىئاللىق،تارىخ ۋە ئاللانىڭ كائىناتقا ئورناتقان قانۇنىيەتلىرى ۋە يەنە ھەتتا يەھۇدىلارنىڭ ئۆزى بىزنىڭ غەلبە قىلىدىغانلىقىمىزنىڭ خوش بىشارەتلىرىنى سۆزلەپ تۇرۇپتۇ،بەزى پەلەستىنلىكلەر مۇشى دايانغا بىزگە بىزنىڭ ھامان غەلبە قىلىدىغانلىقىمىز ۋە پەلەستىن زىمىنىنى قايتۇرىۋالىدىغانلىقىمىز توغۇرلۇق بىشارەتلەر بولىۋاتىدۇ،دىگەندە ئۇ بىزمۇ شۇنداق قارايمىز،لىكىن بىزنى يىڭىدىغىنى سىلەر بۇ ئەۋلاد ئەمەس دەپ جاۋاپ بەرگەن،ئاللا خالىسا ئاللانىڭ پەرۋەردىگار ئىكەنلىكىگە،ئىسلامنىڭ دىن ئىكەنلىكىگە،مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنىڭ ئاللانىڭ پەيغەمبىرى ئىكەنلىكىگە رازى بولغان،ئاللا رازىلىقى ئۇچۇن ئۆز روھىنى قولىغا ئالغان ۋە بىشىنى ئالىقىنىغا ئىلىپ قويغان ھەقىقى مۇسۇلمان ئەۋلادلا بۇ غەلبىنى قولغا كەلتۇرەلەيدۇ،ئۇلار ئۆزىنى سائەتلىك بومبىغا ئايلاندۇرۇپ بۇ دۇشمەننى پارتىلىتىدۇ،ئاللا خالىسا مانا موشۇ تەلەپ قىلىنغان ئەۋلادنى بىز تەلەپ قىلىنغان غەلبىنى قولغا كەلتۇرىدىغان ئەۋلاد دەپ ئاتىساق بولىدۇ.

مەنبە
http://bbs.xabnam.com/read.php?tid-89931.html
مەنبە: خەنزۇچە ئىسلام نورى توربىتى

没有评论:

发表评论